Friday, July 20, 2012

It's coming again




Assalamualaikum w.b.t

Acaner harinie? Sihat? aku? Alhamdulilah. Masih mampu bernafas di bumi penang nie. Hopefully uolls pun baik baik je semuanya. Hari nie aku rase sesangattttttt la goodgood nak update sinetron. kenape yer???? may be sebab macam excited nak sambut puasa habaqqqqqqq hang! 
  
Ok. Ramadan kali nie ade sikit berbeda dari yang sebelumnya. Satunya, kali nie first time aku berpuasa sambil bekerja. Actually bukan lah kerja, praktikal je pun. Over lah you! tapiiiii sebab yang satu ni juga lah, aku bakal berbuka tanpa kengkawan sebelah kanan dan kiri. Sadis kan? So, khas untuk sebab yang satu nie jugak lah, kenapa wujudnya aku yang masih gegeh menapak kat Penang ni lagi sampai la aku letak jawatan as intern student at AMD until this August. Al-maklum la, mereka dah habis final exam, jadi haruslah lepak kat umah kan.  Bayangkan lah, kat hostel aku tuh boleh kira bape kerat manusia je yang tinggal termasuk aku. Aci tak macam nie?? So far, since mereka pulang , dah 2 kali aku tukar bilik sebab manusia kat hostel dah semakin berkurang. Tak ke seram tuh! Even luaran nampak aku macam kental tapi mak cakap dari dalam perut lagi sampai lah dah kuar perut aku kuat nangis! Memang pun! korang memang tak nampak la kan. Hanya orang bertuah je pernah nampak. Aku nie kalau tengok hindustan pun Penang boleh banjir. Tapiiiiiiiiiii, biar kuat nangis jangan kuat merengek (rase nak bagi makan kasut je kalau kuat merengek). Bukan aku, bukan aku, bukan aku OK. Aku bukan jenis spesies merengek rengek ni. Uolls tau tak ape tuh kuat merengek??? Kalau #Taktau balik umah tanya mak. So, dengan izin-NYA , aku masih lagi mampu bertahan. Everything is still under control. Alhamdulillah. OK. untuk Ramadan kali nie, actually, aku ade 1 goal. untuk Ramadan kali aku nak TOP UP pahala bebanyak yang mungkin. Jom uolls kita sesama buat pahala sebanyak mungkin. Yela kan. Setahun sekali. Allah gives a big chance to us. Ramadan adalah bulan untuk umat-KU. So, Selamat berpuasa semua. Ahlan wasahlan ya Ramadhan.

Oklah. Itu je aku nak habaq untuk episod sinetron kali ni. babai. Nak sambung buat final report LI.

*Actually dah prepare video ucapan salam Ramadan untuk uolls. tapi xupload lagi..tengok la nanti kalo ade rezeki, aku upload yer..:)

No comments:

Post a Comment